• </p>
    Let’s face it. Technology moves fast; academia doesn’t. So how should educators teach web design and development—subjects that change constantly? How should educators prepare students for real-world expectations? How do educators stay up-to-date? And how do web professionals help educators to create graduates who fit in and actually know what they’re doing?

Web designin opetus ei suju sen paremmin Suomessakaan. TKK:lla taisi olla yksi(!) kurssi aiheesta, joka sekin oli monin osin vanhentunut. Esimerkiksi hienoon web2.0 RSS-syötelukijaamme piti väkisin liittää itse tuotettua sisältöä, vaikka ideana oli koostaa ja suositella sisältöä RSS-syötteistä ;)

Yrityksillä on vastuu osallistua tulevien tekijöiden koulutukseen jos ne haluavat saada osaavia tekijöitä. Yliopisto-opetus laahaa noin viisi vuotta jäljessä, enkä usko, että tilanne tulee muuttumaan ilman alan firmojen osallistumista opetukseen.

(tags: webdesign)

Kategoria: linkit